Cargoplanner.nl | Koerier Limburg 045-7113334

FAQ - Veelgestelde vragen

Zodra u akkoord geeft voor een spoedtransport sturen wij direct een auto naar het laadadres. Dit kan uiteraard ook op een later tijdstip zijn indien u dit wenst.

Wij verzorgen uitsluitend dedicated spoedtransporten. Dit betekent dat de chauffeur met uw zending rechtstreeks van het laadadres naar het losadres rijdt tenzij er volgens uw instructies pas later moet worden bezorgd.

Als u ons belt of mailt om te vragen waar uw zending zich op dat moment bevindt ontvangt u binnen enkele minuten van ons de locatie van de chauffeur met de betreffende zending.

Wij kunnen uw zending binnen heel Europa bezorgen. Houdt u er wel rekening mee dat als uw zending gaat naar een land dat niet bij de EU is, u moet beschikken over de benodigde douanedocumenten.

Uw zending gaat niet via een sorteercentrum of iets dergelijks maar wordt rechtstreeks van A naar B vervoerd. Dit betekent echter niet dat u uw zending niet degelijk hoeft te verpakken. Het is altijd aan te raden om uw zending goed te verpakken.

Onze transporten zijn in de basis zonder palletruil. Gezien wij spoedtransporten doen en daarmee altijd rechtstreeks van A naar B rijden hebben wij geen grote opslag met een voorraad lege pallets die wij kunnen meenemen. Natuurlijk is het wel mogelijk om op een losadres om lege pallets retour te vragen en deze weer bij u te bezorgen. Gezien de extra transportkosten is het echter meestal gunstiger om de pallets niet te ruilen. Als u een zending op een pallet aanlevert krijgt u van ons dus geen lege pallet retour tenzij wij deze van het losadres krijgen en weer rechtstreeks bij u mogen afleveren.

Als u op voorhand aangeeft dat de koerier het verpakkingsmateriaal weer mee terug moet nemen en wij moeten zorgdragen voor het afvoeren hiervan is dat mogelijk tegen een vergoeding van de kosten. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid en het type afvalmateriaal.

Als u eerst wilt weten wat de kosten voor een transport zijn kunt u eerst een prijsopgave vragen. Dit kan per email, via de website of telefonisch. Zodra u akkoord gaat met het aangeboden tarief kunnen we alles in gang zetten.

U mag uiteraard altijd zelf een vrachtbrief aanleveren. Als u zelf geen CMR/AVC-vrachtbrief heeft kan de chauffeur deze voor u invullen. Wij kunnen u ook vanuit ons rittensysteem een vrachtbrief per email sturen zodat u deze zelf kunt uitprinten.

Onze chauffeurs zullen op het losadres altijd vragen om de vrachtbrief met een handtekening en achternaam af te tekenen. Tenzij u uitdrukkelijk wenst dat dit niet gebeurt. Een scan van de afgetekende vrachtbrief ontvangt u per email en kunt u ook terugvinden in ons rittensysteem als u heeft gekozen voor een login in ons systeem. Dit is geheel kosteloos .

Zoals alle vervoer/transport/koeriersbedrijven zijn wij aansprakelijk conform CMR/AVC-voorwaarden. Dit is vastgelegd in de wet. Bij bijvoorbeeld schade of diefstal zijn wij aansprakelijk voor een bepaald bedrag per kg. Dit bedrag wordt soms aangepast (door de wetgever). Als u uw zending voor een hoger bedrag wilt verzekeren dient dit te worden gedaan door de eigenaar van de goederen bij zijn of haar eigen verzekering.

Er zal uiteraard iemand op het losadres aanwezig moeten zijn om een zending in ontvangst te nemen. Het is niet zo dat als er niemand aanwezig is wij dit bij een postkantoor kunnen afgeven. Echter gezien het spoedeisende karakter van onze transporten zit men meestal wel op de zending te wachten. Mocht om welke reden dan ook niemand aanwezig zijn en de koerier kan uw zending niet bezorgen zullen we altijd met u overleggen wat de opties zijn. Zo kunnen we bijvoorbeeld gaan lossen op een andere locatie. In het geval we niemand kunnen bereiken zullen we de zending dan helaas weer retour afzender moet brengen.

Wij verzorgen ook transporten voor particulieren. Wij vervoeren echter geen meubels die op Marktplaats zijn gekocht etc. Heeft u bijvoorbeeld met spoed uw sleutelbos nodig of staat u op het vliegveld zonder uw paspoort dan helpen wij u graag. Bij particulieren vragen wij echter wel om vooruitbetaling van de transportkosten per iDeal.

Bedrijven kunnen bij ons doorgaans op rekening bestellen. Wij hanteren een maximale betaaltermijn van 30 dagen. Wij houden echter altijd het recht om toch om vooruitbetaling van de kosten te vragen. Dit kan om verschillende redenen zijn.

Wij accepteren geen klanten die later dan 30 dagen willen betalen.

Wij streven ernaar om zoveel mogelijk digitaal te doen. Zo ontvangt u de gescande vrachtbrieven per email en ook de facturen versturen wij liefst per email. Wilt u echter liever een papieren factuur ontvangen dan kunt u dit bij ons aangeven. De kosten voor het versturen van een papieren factuur bedragen € 2,50.